inmiddels in Oberstdorf

Jaja we zijn inmiddels in Oberstdorf beland. Hadden heel mooi weer maar nu regen.
We zijn op verschillende plekken geweest in Oostenrijk en hebben ook genoten maar………………….

Mijn been is niet over. Spierscheuring en uiteindelijk ook nog een dikke voet.
Ontsteking. Veel pijn dus veel pijnstillers slikken en maandag maar naar de huisarts.
Tis wel balen maar tis niet anders.
Maandag zal ik meer horen hoop ik.
Als ik thuisben zal ik het verslag wel aanvullen.
heb nu even internet in Oberstdorf maar daar betaal je je scheel voor.
8 euro voor een uurtje en dat heb ik er eigelijk neit voor over.

tot later……………………dat zal wel thuis zijn.

groetjes hans Bets en magda

Toch Oostenrijk

Hallo allemaal,

Uiteindelijk toch in Oostenrijk gebleven. We kwamen in Karinthië en schitterend weer met veel zon.
Afgelopen nacht aan de Millstattersee gestaan op een soort doorgangscamping. Nog heel erg geschrokken van de prijs ook.
Niet echt leuk dus vandaag doorgereden naar de Ossiachersee. Schitterend mooie camping op ons Acsi-kaartje.
En het weer…………………….prachtig. Hebben al een lekker stuk gefietst. Dit was ook wel nodig want ik heb "iets" aan m’n bovenbeen.
Heel dik en veel pijn. Emoticon met ontblote tandenHet zit in de spieren. Lopen gaat moeilijk maar geprobeerd om het een beetje los te krijgen met fietsen.
En ik moet zeggen – het heeft wel al wat geholpen. Dus morgen maar weer op de pedalen Emoticon met brede lach

Hier een mooi restaurantje bij de camping – dus dat gaan we straks eens even proberen.
Morgen wat foto’s

doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Wolfgangsee – Salzgammergut

We zijn er………………….

Jaja we zijn aan de Wolfgangsee – het is hier schitterend. Leuke camping met een schitterend uitzicht.
Alleen………………………regen – regen en regen.

Vanmorgen zitten dubben – wat doen we. Uiteindelijk toch de gok gewaagd om in Oostenrijk te blijven.
Volgens het weerbericht van de camping krijgen we morgen ook nog buien maar wel af en toe de zon.
We zien wel……………………even afwachten.
Verder nog niet zoveel te melden. Zal straks wat foto’s maken en dan er even opzetten.

groetjes Hans – Bets en Magda

Nog steeds Duitsland

Vandaag toch maar langs de Concordefabriek gegaan in Asbach,

We hadden weer geen lucht in de stoelen en voor mij maakt dat niet zoveel uit maar voor Hans is dat geen rijden. En zeker niet als je de bergen in gaat.

Al met al heeft het weer een tijdje geduurd voordat we aan de beurt waren maar uiteindelijk werden we netjes geholpen.

We zijn tot 50 km voor München doorgereden en toen maar gestopt. Het werd spitsuur en dan heeft het geen zin meer.

Morgen nog 250 km en dan zijn we bij de Wolfgangsee in het Salzkammergut.

Het was bloedheet vandaag met een temperatuur van 32 gr. en volop de zon.

Dus erg benauwd. Wat het weer morgen gaat brengen??? De voorspellingen zijn niet goed maar in heel Europa veel regen. Dus we zien wel.

Nu net gedouched en het water stroomt alweer van m’n rug.

Op naar de dag van morgen en nog steeds geen internet.

• tot laterrrrrrrrrrrrrr…………….

Duitsland

Gistermiddag 24 augustus rond 13.00 uur vertrokken. Lekker weertje onderweg en niet zo heel druk. Rond 17.30 uur waren we in Andernach aan de Rijn op de camperplaats. Waar Harry en Detty ook stonden. Na gezellig een glaasje wijn te hebben gedronken zijn we gaan eten in het dorp. Uiteraard de bekende duitse schnitzel. Een gezellig restaurantje en niet duur.

Redelijk op tijd naar bed na een paar drukke dagen thuis. En dat ga je dan toch wel voelen.

Woensdag 25 augustus.  Na heerlijk te hebben geslapen stonden we op een redelijke tijd op. Eerst koffie en toen aankleden. Na het ontbijt met het gekookte eitje naar het winkelcentrum dat vlakbij de camperplaats ligt. Allerlei winkels van de 1 euro-shop tot de Lidli. En het weer – helemaal goed met de zon. Ruim 23 graden.

Daarna nog koffie gedronken – afscheid genomen van Harry en Detty en op weg richting Oostenrijk. Uiteindelijk zijn we tot Wertheim gekomen. Hans wilde daar naar Expo-camp. Allemaal campers en caravans en Magda en ik naar de Outlet-store. Nog wat leuke dingen gekocht en daar even gezellig rondgekeken. Zelf gekookt – want geen trek in Mac Donalds.

Nu even het verslag bijwerken en maar kijken wanneer ik het kan publiceren. Hans en magda doen een potje yatzee. Biertje – wijntje en een bessen en dan straks lekker onder het dekbedje.

Morgen weer verder…………………..

tot laterrrrrrrrrrrrr……

Naar Oostenrijk

Vandaag vertrekken we richting Oostenrijk.
We willen naar Salzgammergut – Gross Glockner – gerlospas – Krimml-watervallen – De stad Slazburg en Innsbruck bekijken.
Bij heel slecht weer rijden we via de brennerpass naar Italië.
Dus……………..we zien wel. Dat is het mooie van een camper. Vrijheid-Blijheid.

Mochten we internet hebben onderweg dan zal ik deze weblog weer proberen bij te houden.

tot laterrrrrrrrrrrrrrrrrr………………………

Naar huis….

Ja we zijn weer op weg naar huis nadat we het nare bericht hadden gekregen van Luuk. Zaterdagmiddag met Superfast gebeld en we konden vandaag mee.

Gisteren doorgereden tot Diakofto en daar in de haven overnacht. Wel hebben we nog even op het strand gestaan maar we vonden dat daar toch te veel zigeuners “woonden” met hele opdringerige kinderen.

In de haven hebben we prima geslapen na eerst nog even gegeten te hebben in een van de restaurantjes. Ook had ik daar internet op een onbeveiligd netwerk.

Ja Luuk – vanmorgen weer kontakt gehad met het thuisfront en het is inderdaad hersenvliesontsteking. Of het om een bacteriële of virale ontsteking gaat – dat konden de dokoren nog niet vertellen maar hij wordt wel behandeld voor een bacteriële.

De nacht is hij goed doorgekomen en was weer wat helderder. Wel wordt er nog verder onderzoek gedaan naar waar het nu vandaan komt. Ook wordt hij nog getest op wat andere ziekten. O.a. de ziekte van lymne.

Dus nog steeds bloedprikken – ligt aan een infuus en aan de monitor.

Nou Luuk – we hopen dat je snel weer opknapt en het ziekenhuis weer gauw mag verlaten.

Op dit moment zitten we dus op de boot – plaats genoeg dus zitten we heerlijk op ons stoeltje buiten naast de camper. Straks in Igoumenitsa zal het wel drukker worden en zullen er ook weer campers en caravans bijkomen.

Vanavond even naar de internet-corner om deze pagina te publiceren want ik heb geen verbinding in de camper.

Morgenochtend om half 11 zullen we aanmeren in Ancona en hopen dan door te kunnen rijden tot aan Torbole bij het gardameer.

groetjes Hans en BetsIMG_0596 IMG_0615 IMG_0624 IMG_0629 IMG_0654 IMG_0675 IMG_0688 IMG_0692

Een naar bericht………

Gisteren werden we gebeld dat onze kleinzoon Luuk behoorlijk ziek was. Het begon met hoofdpijn en daarna buikpijn.

Gisteravond bij de EHBO in het ziekenhuis geweest en toen dachten ze aan blindedarmontsteking. Niet helemaal zeker dus weer naar huis.

Vanmorgen weer naar het ziekenhuis en weer bloed geprikt en een echo gemaakt. Nu is hij opgenomen. Hij werd steeds zieker. Ze denken aan hersenvliesontsteking. Ook is er een rugpunktie genomen en we wachten nog op de uitslag.

Gelukkig kreeg ik hem vanmiddag nog aan de telefoon met een trillend stemmetje.Zooooo zielig.

Tja en dan maak je je grote zorgen en ben je niet meer op je gemak in Griekenland en we gaan dan ook morgen op de boot naar huis. Gelukkig is er plaats.

En dan vanaf Ancona als een speer naar huis.